El Concurs de Dansa Élancé "Vila de Blanes", organitzat per l'Associació de dansa Élancé, té com a finalitat fomentar la dansa i oferir l'oportunitat a les escoles i als seus professors de donar a conèixer el seu treball, així com facilitar l'apropament entre les diferents escoles.

A l'associació, apostem per la dansa inclusiva, dansa per a tots amb alt contingut pedagògic i respecte a l'individu. Volem mimar i cuidar als qui seran el públic de dansa de les pròximes generacions, per la qual cosa el concurs obre l'escenari a alumnes sense aspiracions professionals per a mostrar el seu treball, gaudir i viure l'ambient en el teatre, on obtindran valoracions pel seu esforç. Així mateix, també oferim un espai a aquells alumnes vocacionals que treballen amb un objectiu professional, per a mostrar la tècnica, musicalitat i versatilitat de manera individual i poder obtenir una valoració, reconeixements i premi econòmic.

El jurat estarà format per professionals de la dansa. Élancé assignarà un jurat especialitzat a cada estil per a assegurar una valoració totalment professional.

El jurat valorarà: presència, ejecució tècnica, interpretació artística, musicalitat, així com altres qualitats imprescindibles pel desenvolupament del futur ballarí.

S'entregaran les puntuacions al final del concurs a cada escola.

La lista de guardonats serà publicada a la pàgina web de l'associació i a la prensa local.